Schuifdeur CP130
Hedendaagse architectuur doet de grenzen tussen interieur en exterieur steeds meer vervagen.
Reynaers schuifdeuren beantwoorden perfect aan die vraag: grote glaspartijen, een maximale lichtinval en een beperkte inname van ruimte.
CP130 is de klassieker tussen de schuifdeuren.
Concept Patio 130
De schuifdeur CP 130, met een maximaal vleugelgewicht van 300 kg, combineert hoge performantie met een uitgebreid gamma aan toepassingsmogelijkheden. Het systeem is niet enkel functioneel, maar biedt tevens een economisch en esthetisch antwoord op architecturale uitdagingen. CP 130 combineert naar wens een schuif- of hefschuifsysteem met een mono -, duo- of drierail. Het kan ook volledig verzonken ingebouwd worden waardoor je geen overstap meer hebt.
Reynaers bracht onlangs een innovatie op de markt binnen deze reeks. Het CP 130 schuifsysteem op hoek. Revolutionair is dat als de schuivende delen openstaan er geen hoekprofiel je zicht belemmert. Zo’n CP 130 hoekoplossing zonder hoekprofiel verkleint spectaculair de grens tussen binnen en buiten.
Bij de aankoop van een nieuw schuifraam vallen er heel wat beslissingen te nemen.
Niet enkel de stijl en de kleur moet gekozen worden, ook het type schuifdeur is van belang.
Monorail of duorail schuifdeur?
DUORAIL
Bij een duorail schuifraam zijn beide vleugels identiek van uitzicht. Standaard is er één vleugel schuivend is de andere vleugel is vast. Het is mogeljik om beide vleugels schuivend te maken.
De identieke vleugels en gelijke glaspartijen zorgen voor een symmetrie in de look van het geheel.
MONORAIL
Bij een monorail schuifdeur is het glas van het vaste deel van de schuifdeur ingebouwd in de kader van de schuifdeur. De schuivende vleugel is hetzelfde als bij een duorail. De glaspartijen lopen dus horizontaal niet gelijk.
De grote glaspartij in het vaste gedeelte van het raam draagt bij tot de strakke en minimalistische look van het schuifdeur.
Prijs Monorail of duorail is ongeveer hetzelfde.
Het glas bij een monorail is groter. Doordat we vaak met grote glasvolumes te maken hebben kan dit natuurlijk effect hebben op de kostprijs. Zeker als we juist naar een dikkere samenstelling overspringen ifv de glasnorm.
3-RAIL
Bij een 3-rail zijn er 3 rails ipv 2 zoals de naam ook aangeeft.
Er zijn dan ook minimum 3 vleugels, of 1 vleugel per rail (kunnen er meerdere zijn). Meestal zijn er 2 schuivende vleugels en 1 vast vleugel.
Voordeel is dat bij een 3-rail 2 vleugels beide achter het vaste deel kunnen schuiven waardoor 2/3 van de breedte open kan staan.
SCHUIFDEUR OF HEFSCHUIFDEUR?
SCHUIFDEUR (CP130)
Je haalt het schuifraam uit het slot en schuift de beweegbare vleugel eenvoudigweg open.
Bij een schuifraam heb je binnen een cilinderslot nodig. Handig is een knopcilinder. Kruk is eenvoudig, heeft enkel functie om de vleugel te verschuiven.
Max afmetingen vleugel: BrxH 2700 x 2700 mm (*)
HEFSCHUIFDEUR (CP130 LS)
LS staat voor Lift and Slide (hef en schuif)
Bij het openen of sluiten van de hef-schuifdeur wordt het hele deurelement omhooggetild en heeft het nauwelijks nog contact met de rest van het element.
Daardoor verloopt het openen en sluiten soepel en geruisloos en is de slijtage van loopwerk en dichtingen kleiner.
Geen cilinder nodig, wel zwaardere hendel. Door de hendel te draaien valt de vleugel terug in de sluitingen en is de hefschuifdeur vast.
Het systeem geeft betere prestaties naar lucht- en waterdichtheid.
Duurdere aankoopprijs (ongeveer 10% tov schuifdeur)
Max afmetingen vleugel: BrxH 2700 x 3000 mm (*)
(*) Steeds navragen bij constructeur.
Afmetingen zijn afhankelijk van winddruk (dwz hoogte en gebied waar schuifdeur staat is belangrijk)
Bij grote afmetingen, in functie van winddruk, dienen versterkingen geplaatst te worden op de stijlen.
Als Reynaers Installer adviseren wij, Sepa, u graag welk type schuifdeur het best past bij uw noden en wensen.